loading...
سایت هوادارن سلطان احساس مجید خراطها
سامان سلیمی بازدید : 27 یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
 در گفتگو با سایت «موسیقی ما» بیان شد
مجید خراطها: فیلم مستند زندگی من در سینماها اکران خواهد شد



موسیقی ما – وحید لشکری: در چند وقت اخیر خبرهایی مبنی بر ساخت مستند زندگی «مجید خراطها» شنیده می‌شد. از سوی دیگر هم‌زمان با روز تولد این خواننده پاپ گزیده‌ای از این مستند در سایت «موسیقی ما» منتشر شد. برای اطلاع از جزئیات این مستند و سایر فعالیت‌های «مجید خراطها» با او گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

* کمی در مورد فیلمی که مصادف با روز تولد شما منتشر شد بگویید.
این نسخه‌ای که در اختیار عزیزان قرار گرفت که در اصل گزیده‌ای از فیلم اصلی است. برای فیلم اصلی ما در مرحله تولید هستیم و اسم کارگردان را به خواست ایشان عنوان نمی‌شود. ولی بخش اعظم کارها را مدیر برنامه‌ام آقای «اسماعیل قاسمی» انجام می‌دهند. «بهداد طاهری» کار فیلمبرداری و ادیت را انجام داده و انشالله اگر مشکلی پیش نیاید این کار امسال اکران عمومی می‌شود. من پیشنهاد دادم که به مناسبت روز تولدم که مصادف با هفتم مهر است فعلا ما یک اینترو یا گزیده‌ای از تمام کار را ارائه کنیم تا نسخه کامل این مستند آماده شود. قرار بود که ابتدا این گزیده در ابتدای دی وی دی‌های نمایش خانگی قرار بگیرد ولی با پیشنهاد بنده قرار شد همان تبلیغات را به این صورت ارائه کنیم.

* فیلمبرداری کار به روز است؟
مجموعه فوق کاملا به روز است و برخی از قسمت‌های آن را مثلا پانزده روز قبل ضبط کرده‌ایم و خیلی قدیمی نیست. آرشیوی از اجراهای زنده من را که طی سال‌های اخیر بود را جمع آوری کردیم.

* امکان دارد که از طریق شبکه نمایش خانگی به دست مخاطبان برسد؟
قرار است که فیلم مستند زندگی من در سینماها اکران شود. اما فعلا در مرحله تولید قرار داریم و پس از تولید باید روال اداری طی شود و اگر مجوز اکران دریافت کند که مخاطبان خاص خواهد داشت. در غیر این‌صورت به صورت دی وی دی و از طریق شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود.

* اسم فیلم مشخص شده است؟
بله. این مجموعه مستند «مجید خراطها» نام دارد.

* این روزها مشغول انجام چه کارهایی هستید؟
طی دو ماه اخیر مشغول کار بر روی چند کار خیلی قوی هستم. در تهران نوازنده‌های بسیار خوبی داریم و هنوز به آن چیزی که می‌خواستم نرسیدم. شاید هم برای ضبط این کارها سفری به ترکیه داشته باشم. کارهای آلبوم را نیز پیش می‌برم و احتمالا تک قطعاتی را قبل از ماه محرم یا بعد از این ایام منتشر خواهم کرد.

* تا قبل از ماه محرم اجرای زنده خواهید داشت؟
فکر می‌کنم من رکورددار اجرای زنده در شهرستانها باشم اما برای برنامه در تهران اعلام می‌کنم تا زمانی که تحریم‌های ناجوانمردانه شکسته نشود و وضعیت مملکت به یک حالت به سامان نرسیده باشد مطمئنا اجرای زنده‌ای در تهران نخواهم داشت.

* پس شما اجرای زنده در تهران را تحریم کرده‌اید؟!
خیر تحریم نکردم. خودتان در جریان هستید که قیمت بلیت کنسرت‌ها تهران گاهی صد و یا صد و پنجاه هزار تومان نیز هست. من خودم به عنوان یکی از افراد این جامعه در جریان هستم که با شرایط موجود افراد زیادی توان رفتن به چنین برنامه‌هایی را ندارند. البته الان حرف خاصی هم در کنسرت‌های تهران نمی‌توانم بیان کنم. عادت ندارم برای اجرای زنده یک شعبده بازی انجام بدهم یا مثلا از یک جایی پرواز کنم تا بلیت فروشی داشته باشیم! من بیشتر دوست دارم اگر قرار است کار جدیدی انجام شود یا در قالب صدای خودم و یا هنرنمایی روی صحنه باشد. فعلا فکر می‌کنم صلاح نیست که در این وضعیت اقتصادی جامعه بخواهم بلیت‌های 100 یا 150 هزار تومانی به فروش برسانم که وضع مالی خودم بهتر شود. با هنرمندان مطرح جهان نامه نگاری‌ها و ارتباطاتی را داشته‌ایم که به زودی جزئیات آنها را به دست شما نیز می‌رسانیم. سعی کردیم یکی از عواملی باشیم که از طریق هنر نسبت به شکسته شدن این تحریم ها اقدام کنیم.

* شما اهل سیاست هستید؟
اهل سیاست نیستم ولی این دغدغه را همه دارند. من در خانواده‌ای بزرگ می شوم که تحصیلات همه ما پیرامون مسائل اجتماعی است. برادر من پروفسور «سعید خراطها» در زمینه اجتماعی فعالیت دارند و حتی در کشورهای دیگر نیز آموزش می‌دهند اما متاسفانه ما در ایران از این ایده‌ها زیاد استفاده نکردیم. ولی طرح شکستن تحریم‌ها را برادر من حدود بیست روز پیش در یکی از جراید عنوان کرد. بخش‌هایی از همان طرح این روزها توسط ریاست محترم جمهور و سایر دوستان در حال دیکته شدن است و اینکه با یکدیگر ارتباط نیز دارند. خیلی خوب است که همه دوستان در این شرایط تلخ اقدام کنند تا بلکه شاهد اتفاقات بهتری باشیم.

* و کلام آخر؟

در فیلم هم به عنوان کلام آخر عرض کردم: به جای این گسیختگی هنرمندان و انجام کارهای گوناگون ، احساس می‌کنم که هنرمندان می‌توانند دست به دست هم بدهند و در یک اقدام درست و قوی برای شکستن تحریم‌ها حرکت کنیم. باید سعی کنیم که با توان خودمان تحریم های ناجوانمردانه‌ای که بر سفره‌های مردم فشار می‌آورد را از بین ببریم. اگر کسی ایده خاصی داشته باشد حتما استقبال می‌کنم و اینکه خطرات آن را به جان میخرم. در غیر این‌صورت سعی می‌کنم خودم رأس قضیه قرار بگیرم و اقدامات لازم را انجام بدهم.

http://www.musicema.com/node/187134
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 87
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 268
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 301
  • بازدید ماه : 498
  • بازدید سال : 2,215
  • بازدید کلی : 27,221