loading...
سایت هوادارن سلطان احساس مجید خراطها
سامان سلیمی بازدید : 41 یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
مجيد خراطها از ازدواج می‌گوید
سایت « افکار نیوز » در مورد مقوله ی « ازدواج » به سراغ هنرمندان کشور رفته
و گزارشی را تهیه کرده که در ادامه مطلب , نظر« مجید خراطها » را در بین هنرمندان بخوانید



در اين صفحه به سراغ هنرمندان كشورمان رفته ايم تا از ديدگاه آنها با مقوله ازدواج آشنا شويم.
به گزارش افکارنیوز، ازدواج همواره به عنوان يكي از مهمترين موضوعات مورد نظر جامعه ما مطرح بوده است. با ازدواج موفق مي توان آرامش واقعي را تجربه كرد و به رضايت حقيقي از زندگي دست يافت. در اين صفحه به سراغ هنرمندان كشورمان رفته ايم تا از ديدگاه آنها با مقوله ازدواج آشنا شويم. با ما همراه باشيد.

احمد نجفي

آقاي نجفي به نظر شما كدام نوع ازدواج بهتر است؟ عاقلانه يا عاشقانه؟

هر دو. از نظر من آدم عاقل درست عاشق مي شود. با عشق هاي كوركورانه مخالفم چون آخر و عاقبت ندارد؛ يا منجر به جدايي مي شود يا ناچارند با هم بسازند.

شما زيبايي ازدواج را در چه چيزي مي بينيد؟

در محبت و داشتن خانواده اي خوب. ازدواج بسيار خوب است در صورتي كه هم عقل در آن دخيل باشد و هم عشق. خود من پس از ازدواجم خيلي بيشتر از قبل احساس آرامش كردم.

از نظر شما پايه هاي ماندگاري ازدواج چيست؟

حفظ احترام همسر در همه شرايط. به عقيده من احترام متقابل يكي از مهمترين پايه هاي ماندگاري ازدواج و مهمترين وجه يك زندگي مشترك است و پايه ديگر ماندگاري ازدواج اين است كه نگذارند درهاي كينه توزي به روي شان گشوده شود.

عليرضا رئيسي

عليرضا رئيسي كه از دوران كودكي در عرصه بازيگري فعال است درباره قدم نهادن در مسير ازدواج مي گويد...

به نظر من در زمينه ازدواج بايد ابتدا خود را سنجيد، زيرا ازدواج يك تعهد است بين دو نفر. بايد ابتدا از خود سوال كرد كه آيا مي توانم سال هاي سال در كنار يك نفر زندگي كنم؟ من بر اين عقيده ام كه ازدواج تنها يك بار بايد در زندگي ام اتفاق بيفتد.

مهمترين معيار ازدواج از نظر شما چيست؟

اولين نكته خصوصيات اخلاقي فرد مقابل است. يكي از معيارهاي من اين است كه در زندگي با فردي كه به عنوان همسرم او را انتخاب كرده ام بتوانيم چيزهاي جديدي از هم ياد بگيريم و به نقاط مشتركي برسيم.

شما با انتخاب احساسي، در مورد ازدواج موافقيد؟

به نظر من تصميم گيري براساس احساسات هميشه هم خوب نيست و ممكن است پابرجا نباشد خصوصاً در رابطه با ازدواج نمي توان خيلي بر احساسات كه شايد زودگذر باشد تكيه كرد.

با جشن هاي تجملاتي براي عروسي موافقيد؟

نه!!!!! ترجيح مي دهم به جاي خرج هاي اضافي به مسافرت بروم و يك عروسي ساده برگزار كنم.

 *** مجيد خراطها ***


مجيد خراطها خواننده و نوازنده مطرح كشورمان نظر خود را درباره موضوع ازدواج اين گونه بيان مي كند...

از نظر من ازدواج يكي از موضوعاتي است كه درون خود، مسائل اجتماعي زيادي به وجود آورده. متاسفانه علل و عوامل متعددي وجود دارد كه بر نارضايتي از ازدواج و بالا رفتن آمار طلاق موثر است و خانواده را به عنوان ركن اصلي جامعه با خطر مواجه مي كند. گاهي در بررسي علل قتل، خودكشي، كودك آزاري، روسپيگري و غيره به مسائل ازدواج بر مي خوريم و ريشه نارضايتي از ازدواج را در مسائل اجتماعي، فرهنگي، و اقتصادي مي توان يافت. جا دارد اشاره كنم به برخي ريشه هاي اختلاف از جمله خيانت و حضور پرخطر و كنترل نشده در فضاي مجازي و در كل كمرنگ شدن صداقت و وفاداري در خانواده ها خصوصاً همسران جوان. ضمناً خشونت، تبعيض و اعتياد هم در به تباهي كشاندن زوج ها ايفاي نقش مي كند. اميدوارم مسئولين در اين خصوص تدابير اساسي و جدي بينديشند...

مريم اميرجلالي

به نظر شما عشق هاي امروزي و دوام ازدواج هاي امروزي با قديم ترها چه تفاوتي پيدا كرده است؟

قديم ترها عشق ها، اعتمادها و صداقت ها پررنگ تر بود اما در حال حاضر مي بينيم كه خيلي ها امروز عاشقند و فردا فارغ و من با احساسات زودگذر امروزي كه برخي اسم عشق را روي آن مي گذارند مخالفم. متاسفانه جوان هاي امروزي هم با ديروز خيلي تفاوت دارند و كمتر به فكر ازدواجند. به وضوع مي بينيم كه آمار ازدواج پايين آمده و آمار طلاق بالا رفته و خيلي از سنت ها شكسته شده است.

بهترين خاطره اي كه از زمان ازدواج خودتان در ياد داريد چيست؟

من با عشق ازدواج كردم اما يك عشق مقدس و واقعي... آرزوي هر دختري اين است كه خود را در لباس سفيد عروسي ببيند و شايد بهترين خاطره ام مربوط به شب عروسي ام و پوشيدن لباس سفيد عروسي باشد. من در بيست و سه سالگي ازدواج كردم و حاصل ازدواجم يك فرزند دختر است.

به نظر شما مراسم ازدواج ساده بهتر است يا تجملاتي؟

متاسفانه مراسم عروسي و عزا بيشتر چشم و همچشمي شده است و بعضي ها عروسي هاي فرعوني مي گيرند و در بعضي مراسم ختم هم مي بينيم چندين اتومبيل فقط براي حمل تاج گل ها آماده شده! كساني كه مراسم ازدواج را ساده برگزار مي كنند ساده هم زندگي مي كنند پس خيلي خودتان را درگير مخارج اضافي نكنيد.

فريبا نادري


فريبا نادري بازيگر جوان و توانا از خاطراتش در زندگي مشترك با مرحوم مسعود رسام و ازدواج هاي امروزي مي گويد...

در كنار مرحوم مسعود رسام زندگي عاشقانه اي داشتم و با وجود بيست و هفت سال تفاوت سني هيچ وقت در زندگي با او خلائي حس نكردم... حتي كوچكترين سخنان او براي من آموزنده بود و اين بهترين خاطره ام از اوست كه هنوز هم حرف هاي پرمحتوايش در خاطرم هست.

به نظر شما با ازدواج عاشقانه مي توان خوشبختي را لمس كرد؟

در ازدواج تنها عشق نبايد ملاك قرار گيرد بعضي ها با عشق ازدواج مي كنند اما بعد از مدتي مجبور به جدايي مي شوند.

به نظر شما با ازدواج مي شود به آرامش رسيد؟

بستگي دارد! برخي براي فرار از محدوديت و تفكر خانواده هايشان تن به ازدواج مي دهند و مثل يك زنداني به اين قضيه نگاه مي كنند زنداني زماني كه مي داند شرايط متعادلي بيرون از زندان مي تواند داشته باشد قطعاً براي آزادي اش روز شماري مي كند چون به دنبال راحتي و آرامش است اما وقتي مي داند نه عشق دارد، نه پول و نه كار مناسب قطعاً ترجيح مي دهد در زندان بماند. در ازدواج هم نمونه هاي زيادي بوده اند كه پس از ازدواج، آرامش دروني شان بر هم خورده و به روزهاي قبل از ازدواج شان غلطه خورده اند.

با خواستگاري سنتي موافقيد؟

نه مدرن و نه سنتي! بهتر است تعادل حفظ شود.

مهران رجبي

دوران تجرد بهتر است يا تاهل؟

از نظر من دوران مجردي را مي توان به دريايي متلاطم تشبيه كرد و زماني كه فردي متاهل مي شود انگار كه از دريايي متلاطم رهانيده و به ساحل رسيده است. من پس از ازدواجم به آرامش بيشتري رسيدم.

به نظر شما پول در ازدواج و تداوم زندگي هاي امروزي چقدر موثر است؟

پول خيلي موثر است اما نمي توان عشق را ناديده گرفت. خيلي از كساني كه از وضعيت مالي خوبي هم برخوردارند به خاطر نبود عشق و گرفتاري هاي ديگر، زندگي مشترك شان تداوم ندارد.

يك نصيحت پدرانه به جوان هايي كه قصد ازدواج دارند داشته باشيد؟

پس از ازدواج تلاش دو طرف براي حفظ عشق و زندگي مشترك شان آغاز مي شود. با كوشش قطعاً به همه چيز در زندگي مي رسند اما توصيه من اين است كه به تفاهم اخلاقي توجه كنند، يكديگر را درك كنند و از ته قلب دوست داشته باشند و سپس به ماديات توجه كنند.



منبع: سایت افکار نیوز

>> برای ورود به مقاله اینجا کلیک کنید <<
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 87
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 248
  • بازدید سال : 1,965
  • بازدید کلی : 26,971